2024 © COS. Proudly Crafted by Quart Creative Agency.
Platinum Partner - 2017

Spațiul de lucru e generator de profitabilitate

Christophe Weller, CEO si fondator COS Romania, a stiut sa combine viziunea sa de business cu dedicarea echipei sale si expertiza producatorilor de solutii premium pentru birouri.

Ce-si doreau clientii dumneavoastra acum 20 de ani si ce-si doresc acum?
Isi doreau cu totul altceva. Pe atunci totul era despre maximizarea utilitatii spatiului de lucru pentru cat mai multi angajati posibil. Nevoia deintimitate si confidentialitate era mult mai mare, iar birourile inchise erau prima alegere. Treptat, sub influenta tendintelor internationale, companiile au mutat focusul pe usurinta comunicarii, pe facilitarea colaborarii si astfel spatiile de lucru au inceput sa se deschida. Utilitatea spatiului ramanea importanta, dar incepea sa fie recunoscut rolul important al spatiului de lucru in cresterea performantelor angajatilor. In prezent, se pune un accent major pe starea de bine a angajatilor, pe spatii pozitive, flexibile, diverse, atat pentru lucru, cat si pentru relaxare, atat formale, cat si informale. Am transformat de multe ori cafeteria, locul de luat masa, intr-un adevarat „workcafe”, cum ne place sa il numim. Perfect pentru intalniri la orice moment
al zilei. Incorporam cat mai multa lumina naturala in fiecare design pe care il propunem, pentru ca apropierea de natura elibereaza endorfine, recunoscute pentru calitatea lor de a imbunatati starea de spirit, creativitatea, concentrarea.

Cum au evoluat investitiile in amenajarea de spatii de birouri in Romania?
Cu ani in urma, companiile aveau un spatiu pe care isi doreau sa il mobileze si atat. Discutiile erau in jurul bugetului per angajat: birou + scaun + dulap. Acum cerintele au evoluat, nu mai vorbim doar despre mobilier, ci despre decoratiuni, atmosfera, partitii si solutii personalizate de amenajare, iar pretul este gandit pe metru patrat. Aceasta evolutie s-a reflectat si in succesul COS Romania pe piata. Daca pana in 2001 aveam un turnover modest de 1 million de euro, in 2009 am atins 5 milioane, iar dupa 2013 cresterea noastra a fost fara precedent, pentru ca in 2016 sa avem un turnover de aproape 31 milioane euro, datorita proiectelor exceptional de mari pe care le-am derulat in acel an. In 2017, ne-am pastrat pozitia de lider pe piata, cu o cifra de afaceri de peste 28 milioane euro. Investitiile in amenajarea spatiilor de lucru isi continua evolutia, iar noi suntem pregatiti sa anticipam nevoile companiilor cu solutii creative unice pe piata, inovatii axate pe multifunctionalitate, sustenabilitate, atractivitate si maximizarea confortului.

Cat de ofertanta s-a aratat Romania pentru spiritul dumneavoastra de antreprenor international?
Spiritul meu antreprenorial s-a manifestat pe deplin aici, pentru ca m-am adaptat rapid la regulile pietei si m-am bucurat de avantajul unei echipe dedicate, careia ii multumesc. Impreuna am reusit sa crestem compania intr-un ritm alert, prin multa munca, ascultand atent nevoile pietei, anticipand dorintele clientilor, oferind cea mai buna calitate de pe piata la cele mai bune preturi. Sigur ca evolutia economica a Romaniei a dictat in mare parte ritmul nostru de crestere. Pana cand tara nu s-a deschis catre pietele straine si nu a inceput sa atraga investitori externi, compania noastra a ramas mica, dar plina de aspiratii. Instabilitatea si furtunile fiscale din Romania ne-au afectat, de asemenea, prin prisma faptului ca investitorii percepeau negativ tara din perspectiva lor de business. Dar dupa ce Romania a aderat la NATO, lucrurile s-au schimbat in bine si am incredere ca vor continua sa se schimbe. Pe langa factorul fiscal, Romania este apreciata din ce in ce mai tare pentru factorul uman care atrage tot mai multi investitori. Toata aceasta dezvoltare, stabilirea unui numar din ce in ce mai mare de companii straine in Romania, a insemnat pentru noi oportunitatea de a pune in slujba succesului de business al acestora tot know-how-ul nostru, toata experienta echipelor noastre de specialisti, toate solutiile inovatoare pe care le aducem in Romania in calitate de parteneri exclusivi ai unora dintre cele mai mari branduri de mobilier si solutii de amenajare din lume.

Ce credeti ca rezerva viitorul sectorului de amenajari ale spatiilor de lucru?
Privesc cu incredere catre viitor si am o imagine destul de clara legata de oportunitatile prefigurate in anii urmatori. Companiile sunt din ce in ce mai interesate de starea de bine a
angajatilor, mai dispuse sa investeasca in design-ul spatiilor de lucru in care acestia petrec o mare parte din zi. Prevad ca evolutia va fi influentata de doi factori majori: pe de o parte, focusul pe angajati si preocuparea companiilor de a pune la dispozitia acestora bidouri si spatii care devin un element cheie al succesului si eficientei lor. Pe de alta parte, focusul pe tehnologii si multifunctionalitatea spatiului de lucru, interconectarea si comunicarea fara intrerupere. Noi suntem deja acolo inca de acum, in acest viitor pe care il anticipam, iar asul nostru din maneca il reprezinta deschiderea pe care o avem, increderea pe care o inspiram partenerilor nostri romani si straini, rezultatele de pana acum, despre care pot vorbi, cu siguranta, clientii nostri.

Brand Voice, Forbes, Iunie 2018

Back to news »
Contact us for your custom solution

Solicitare

Pentru orice cerere legată de produsele sau serviciile noastre folosește pur și simplu formularul de mai jos.

    Book your tour