Noua generatie de birouri: cum lucreaza consultantii CBRE
Noua generatie de birouri: cum lucreaza consultantii CBRE si ce inseamna conceptul de „hot desking” situat in inima Capitalei
Companiile au inceput sa puna tot mai mult accentul pe amenajarea spatiilor de birouri, iar sediul unei companii de consultanta imobiliara nu trebuie sa faca rabat de la acest aspect. Am vizitat birourile CBRE din zona Victoriei, un sediu cu vedere directa la Palatul Victoria, iar experienta a fost una extrem de interesanta.
Incinte tematice, sali de sedinta cu personalitate, locuri aerisite, dar si o „cafenea” si, bineinteles, leaganul – atractia principala a sediului companiei, ar putea descrie, pe scurt, atmosfera din birourile CBRE.
Dispuse pe un singur nivel, birourile companiei de consultanta imobiliara se intind pe o suprafata de peste 600 de metri patrati. Proiectul a fost conceput in parteneriat cu arhitectii de la Prographic, una dintre cele mai mari companii specializate in design de profil, in timp ce compania care s-a ocupat de amenajarile din interior COS, care a furnizat cele mai multe dintre piesele de mobilier.
Urmare a noului design adus spatiului de lucru se poate observa si o mai buna colaborare intre angajati, datorita implementarii unui nou concept numit de CBRE „hot desking”.
„Am observat o crestere a colaborarii intre angajati si intre departamente; mediul de lucru incurajeaza si sustine constituirea de echipe de proiect. De asemenea, s-au creat spatii de brainstorming, spatii private, spatii neconventionale de lucru, spatii de relaxare. Toate acestea contureaza un mediu de lucru mai productiv si, de ce nu, mai placut decat biroul traditional”, a declarat Gabriel Balaban, head of building consultancy in cadrul CBRE Romania.
In zona de intalniri cu clientii, sediul CBRE dispune de patru sali de meeting: cea mai mare se numeste Board Room si mai exista inca una de dimensiuni similare – Movie. De asemenea, exista alte doua sali – Maps si Cigar, destinate intalnirilor de afaceri sau de lucru cu clientii in formula restransa.
„Cigar este un meeting room special, singurul amenajat intr-o maniera clasica: exista aici o biblioteca si un semineu. In zona de spatii de birouri, avem inca cinci sali de meeting interne. Media Scape este o sala dotata cu o masa Mediascape – in care se pot conecta simultan sase laptop –uri cu trecere alternativa pe doua monitoare. In plus, birourile sunt concepute in asa fel incat sa ne simtim ca acasa: avem canapea, mai multe fotolii, sisteme TV, dar si sala LEGO in care chiar avem piese si scheme de constructii”, au mai aratat reprezentantii CBRE.
Interesanta este sala „On Air”, locul de unde sunt facute anunturile importante ale companiei, asa cum este cazul incheierii unor tranzactii importante, dar si locul in care vinerea, dupa ora 17:00 se difuzeaza muzica si se realizeaza mici petreceri ale echipei.
Pe langa aceste spatii de intalniri interne, in care echipe inter-departamentale lucreaza impreuna in diferite proiecte, exista birouri fixe.
„Avem 28 de birouri amenajate in care oricine isi poate gasi un loc, la orice ora a zilei ajunge la birou, dimineata sau dupa intalniri. Si pentru ca toata lumea sa isi poata gasi acel spatiu propriu de lucru, am amenajat si mini-birouri individuale, cu fotolii colorate, scaune si masute de laptop, care asigura fiecaruia confortul si mediul de lucru optim”, au mai spus reprezentantii CBRE.
Angajatii stau pe cele mai bune scaune din lume
In procesul de amenajare a spatiului de lucru, angajatii CBRE, impreuna cu echipele de design interior au optat pentru unul dintre cele mai performante modele de scaune de birou. Desemnat Scaunul Anului 2015, modelul Gesture, de la Steelcase, a fost alegerea echipei.
Spatiul de birouri este prevazut, de asemenea, cu lampi de iluminat pe tehnologie LED.
Cel mai mare avantaj al conceptului de „hot desking” este exact posibilitatea de a schimba birourile intre angajati, in asa fel incat nicio zi sa nu se asemene cu cealalta.
Elementul central al birourilor CBRE este reprezentat de leaganul amplasat in zona cafenelei, acolo unde angajatii se intalnesc de cele mai multe ori in pauze. Este totodata si locul in care au loc micile petreceri – fie ca este vorba de o aniversare sau semnarea unui nou contract.
Articol aparut in Wall-Street.ro.