2024 © COS. Proudly Crafted by Quart Creative Agency.
Platinum Partner - 2017

Importatorul de mobilier pentru birouri COS: Companiile simt o presiune in ceea ce priveste grija pentru angajati.

Christophe Weller, managing partner si actionar al Corporate Office Solutions (COS): Cresc orase precum Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, care au devenit foarte importante in cifra noastra de afaceri. Targu-Mures, Galati, Sibiu si Brasov vin din urma.

In sectoare ca IT sau Call-Centere, unde se gaseste greu forta de munca, este obligatoriu ca angajatorii sa creeze conditii bune de munca, nu doar sa le ofere angajatilor salarii mari.

Christophe Weller, Managing Partner al importatorului de mobilier pentru birouri COS, spune ca angajatorii nu mai caută un birou sau un scaun bun, ci solutii cu care sa creeze un mediu de lucru placut pentru angajati, astfel incat sa-i atraga si sa-i retina in companie.

„Acum nu mai tine de mobila pentru a crea un mediu de lucru bun, ci de culorile folosite, de cum se compartimenteaza birourile etc. Chiar daca lucreaza in birouri de tip «open space», angajatii trebuie sa aiba posibilitatea de a organiza intalniri in privat. De asemenea, am amenajat incaperi de tipul «quiet room», o camera mică, de 3-4 mp, pentru angajatii care au nevoie de un spatiu pentru a se concentra jumatate de zi sau o zi. In plus, am construit multe camere pentru masaj si camere de joaca“, a declarat managerul, care conduce cel mai mare furnizor de mobilier si solutii pentru birouri.

Corporate Office Solutions (COS) a avut anul trecut afaceri de peste 31 milioane de euro, dublu fata de anul precedent. COS este dealer exclusiv Steelcase in Romania, iar printre furnizorii externi  se numara si  Mikomax, Narbutas, Sancal sau Metalmobil, in timp ce pentru mobilier custom made compania lucreaza cu furnizori locali precum Invento Art Design, Morem Grup sau Aramis Feeling. COS ofera consultanta si solutii de design pentru spatii de lucru, mobilier pentru birouri, mocheta modulara, dar si lucrari de fitout pentru care asigura service si mentenanta. Printre clientii COS de anul trecut se numara Amazon la Iasi, HP in Cluj, dar si Genpact in Bucuresti.

In domenii asa cum sunt IT-ul si Call-Centerele, unde lucreaza multi tineri, companiile au creat locuri in cladirile de birouri in care angajatii sa se destinda timp de jumatate de ora sau o ora, lucru care in urma cu 4-5 ani nu era atat de intalnit, dar acum a devenit prezent aproape in toate cladirile de birouri noi.

„Si asta nu se intampla doar in Bucuresti, ci si in orasele unde se gaseste greu forta de munca. Devine mai scump sa deschizi un birou in Cluj decat in Bucuresti deoarece forta de munca este mai greu de gasit, astfel ca este o lupta intre companii pentru angajati. Dezvoltatorii trebuie sa livreze in continuare cladiri pentru ca sunt companii care cauta spatii mai bune pentru ca angajatii sa se simta bine la locul de munca“, crede Christophe Weller,  actionar al Corporate Office Solutions (COS).

Managerul este de parere ca dezvoltarea de birouri este un domeniu inca tanar in Romania si astfel devine mai usor sa integrezi si sa livrezi mereu noi solutii. „Nu este la fel de usor in Franta, Germania sau Anglia. Infrastructura de birouri este deja construita acolo si este mult mai costisitor sa renovezi si sa o aduci la zi.“

Cat despre businessul COS, Christophe Weller spune ca trendul pozitiv inceput in urma cu 3-4 ani a continuat anul trecut, insa avansul a fost mult mai mare. „Daca in anii anteriori cresteam cu cateva procente, anul trecut ne-am dublat cifra de afaceri, la 31,5 mil. euro. Anul a inceput in forta, cu o amenajare de birouri pentru Johnson&Johnson, apoi am amenajat birourile Amazon (11.000 mp) de la Iasi, cele ale HP din Cluj si am facut si lucrari de renovare pentru companii precum Microsoft. Am avut o vara foarte plina si la fel a fost si finalul de an, cand am amenajat birourile cu o suprafata de 22.000 mp pentru Genpact.“

Managerul este increzator in evolutia businessului in urmatorii doi ani, dar crede ca in acest an businessul se va menţine in jurul a 30 de milioane de euro.

„Companiile simt o presiune cand vine vorba de  cum sa aiba grija de angajati. In Romania, în  sectoare precum IT sau Call-Center, se gasesc greu angajati performanti si companiile reusesc cu greu sa ii pastreze, trebuind sa le creeze conditii bune de munca, nu doar sa le dea salarii mari. Noi beneficiem de aceste lucruri si nu doar in Bucuresti. Cresc orase precum Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, care au devenit foarte importante in cifra noastra de afaceri. Targu Mures, Galati, Sibiu si Brasov vin din urma”, a mai spus Christophe Weller, care afirma ca acum companiile se uita catre orase unde exista forta de munca. COS are un birou in Bucuresti si unul in Cluj, iar pana la finalul anului vrea sa deschida unul si în Timisoara.

„La Cluj am avut un singur angajat, iar acum avem cinci oameni. Avem un angajat in Timisoara si unul in Iasi. In Timisoara ne vom deschide un birou pana la finalul acestui an, ulterior ne vom indrepta atentia si catre Iasi. Din Cluj acoperim Oradea, Arad, Brasov, Sibiu. Trebuie sa ne intarim activitatea in aceste orase”.

Volumul spatiilor de birouri livrate anul trecut pe piata a fost de trei ori mai mare decat cel din 2015, totalizand peste 280.000 mp, cat au fost inregistrati in total in ultimii trei ani precedenţi (2013-2015), conform unei analize ESOP Consulting.

Articol publicat in editia tiparita a Ziarului Financiar din data de 25.01.2017, semnat de Madalina Panaete

Back to news »
Contact us for your custom solution

Solicitare

Pentru orice cerere legată de produsele sau serviciile noastre folosește pur și simplu formularul de mai jos.

    Book your tour