Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
ZF: Romania nu mai este „copilul sarac“ al grupurilor-mama Distribuiti
Image / ZF: Romania nu mai este „copilul sarac“ al grupurilor-mama

Christophe Weller, managing partner al Corporate Office Solutions: Cam din 2012 companiile au inceput sa investeasca din nou, chiar daca timid, in birourile lor, iar acum chiar se simte ca acest segment se dezmorteste.

Romania a trecut de la statutul de „copil sarac“ al companiilor-mama si chiar a devenit una dintre tarile pentru care strainii sunt dispusi sa investeasca cel mai mult in amenajarea unui birou, este de parere Christophe Weller, managing partner al Corporate Office Solutions (COS), cel mai mare furnizor de solutii de amenajari si mobilier de pe piata locala dedicate spatiilor de birouri, cu afaceri estimate la 18 mil. euro pana la finalul anului.

„In urma cu 18 ani, cand am venit in Romania, iar COS si-a inceput activi­tatea, ideea de a investi in amenajarea spatiilor de birouri nu prea exista. Nevoile erau foarte limitate pe acest segment. Acum insa, Romania nu mai este «copilul sarac» al grupurilor de com­panii, incep sa se faca investitii importante in birourile de aici. Este poate una dintre cele mai mari schim­bari de la inceputul anilor 2000 incoace“, explica Weller.

In opinia sa, aceasta schimbare a venit ca urmare a nivelului de interes pe care il prezinta Romania in ochii actualilor si potentialilor investitori atat in ceea ce priveste costurile, cat si facilitatile fiscale si pregatirea de care dau dovada romanii.

Coroborat cu acestea, si noile generatii care intra in campul muncii pun tot mai multa presiune pe mediul de lucru, iar in contextul in care angajatorii gasesc tot mai greu forta de munca bine pregatita, in special in IT sau out­sourcing, com­paniile se vad nevoite sa investeasca in „a doua casa“ a an­ga­jatilor.

Totusi, si pe­rioada de boom eco­nomic a con­tribuit la cresterea in­vestitiilor in ame­najarea sau achizi­tionarea birourilor, pentru ca, pusi in fata unei mobilitati exagerate pe piata locala a muncii, angajatorii au fost fortati sa gaseasca noi metode, pe langa cele financiare, de a mentine oamenii fideli unui singur job. „Costurile unor proiecte de ame­najare a unui birou sunt foarte diferite, pot ajunge si la 2.000 de euro pe persoana sau la 400-500 de euro pe mp, iar pentru zona de fit-out (reconfigurare de spatiu, vopsit, construit pereti etc.) putem vorbi de un cost de 80-100 de euro pe mp. La nivel de mobilare, investitia unei companii se poate ridica si la 300-400 de euro pe persoana“, spune Christophe Weller.

El precizeaza ca tonul in materie de investitii in amenajari de birouri a fost dat de firmele de consultanta fiscala si audit (Big Four – Deloitte, PwC, KPMG si EY), care, venite din afara, au inceput sa adopte moda birourilor de tip open space.

Weller estimeaza ca anul acesta COS va incheia cu o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu circa 15% fata de 2014, iar pentru anul viitor sustine ca se asteapta la atingerea pragului de 20 de milioane de euro. Rezultatele bune vin in mare parte pe evolutia buna a intregii piete, care incepe sa dea semen vizibile de revenire, companiile avand acum curaj sa faca din nou investitii in noi birouri sau in extinderea celor existente.

„Cam din 2012 companiile au inceput sa investeasca din nou, chiar daca timid, in birourile lor, iar acum chiar se simte ca acest segment se dezmorteste.

Lumea s-a saturat de taieri, a trecut de criza si simte ca este momentul sa investeasca din nou, mai ales daca vor sa isi pastreze oamenii. IT-ul, outsourcing-ul si zona de Business Process Out­sourcing (BPO) sunt sectoa­rele care vor continua sa in­vesteasca cel mai mult in spatiile lor de lucru, iar pe harta investitiilor incep sa apara si orase mai mici, cum ar fi Targu-Mures, Iasi, Craiova sau Galati“, adauga seful COS.

Sectorul amenajarilor de birouri se situeaza in jurul valorii de 40 mil. euro, iar COS concureaza cu jucatori precum Techo Romania, dar si cu Techno Office, HTO sau Mobexpert Office,

Articol aparut in ZF, autor Corina Mirea

Cititi si

In Iun 15, 2017 in Articole (COS in presa)

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in Articole (COS in presa)

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti