Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Revigorarea pietei de birouri salta afacerile furnizorilor de mobilier Distribuiti
Image / Revigorarea pietei de birouri salta afacerile furnizorilor de mobilier

Vanzarile de mobilier de birou ar putea inregistra o crestere de pana la 15% anul acesta comparativ cu 2013, fiind prima revenire in aceasta industrie, dupa scaderile din timpul crizei, arata o analiza a revistei Business  Construct pe baza estimarilor companiilor. Care sunt tendintele din aceasta piata?

Mobilierul de birou a mers mana in mana cu sectorul constructiilor, astfel ca volumul vandut s-a redus in perioada in care piata schiopata, iar acum isi revine, in conditiile in care firmele sunt tot mai interesante sa se mute, iar volumul tranzactiilor cu spatii de birouri este in crestere.

De altfel, anul 2014 ar putea aduce o revenire pe crestere a intregii piete de mobilier, in linie cu mersul economiei.

Pe nisa mobilei de birou inca de anul trecut au aparut semnale pozitive, dupa ce au fost date in folosinta cladiri precum Floreasca Park, Sky Tower, West Gate 5 sau CSDA Siriului. Per total, in 2013 au fost semnate contracte pentru 280.000-300.000 de metri patrati de birouri, volum care include insa si renegocierile unor deal-uri anterioare.

Cea mai mare mutare de anul trecut a fost cea a austriecilor de la Raiffeisen in Sky Tower, iar in 2014 venirea Oracle in Floreasca Park reprezinta "transferul" anului.

Anul acesta, cladiri precum Green Gate de la Piata Chirigiu, Green Court din zona Barbu Vacarescu sau AFI Park 2 si 3 de la Politehnica vor fi date in folosinta, livrari ce dau motive de optimism si jucatorilor din piata de mobilier.

Printre companiile prezente pe piata de mobilier de birou se numara Corporate Office Solutions (COS), Techo, GreenForest, Hansen, dar si divizia de specialitate a celui mai mare jucator din piata de mobila, Mobexpert.

"Clientii continua sa prefere open space-ul din diferite motive. primul este dorinta de a crea valoare prin real estate, nu doar prin optimizarea costurilor, ci si prin imbunatatirea performantei mediului de lucru: mai mult acces al fiecarui angajat la lumina naturala, mai putini metri patrati care necesita incalzire, racire sau iluminare", a spus Christophe Weller, Mangaing Partner al Corporate Office Solutions.

Printre avantajele spatiilor deschise se mai numara faptul ca permit amenajarea zonelor de lucru in functie de activitatile angajatilor: birouri alocate, spatii de colaborare, de concentrare si lucru individual, spatii retrase pentru convorbiri private sau zone de relaxare. datele COS arata ca pentru amenajarea completa a unui post de lucru, ceea ce ar include mocheta, peretii, plafoanele si instalatiile, pretul poate ajunge si la cateva mii de euro.

"De cele mai multe ori, in cladirile mari de birouri, proprietarul inchiriaza spatiul cu dotari minime, insemnand plafoane, instalatii, eventual pardoseli. Clientii care ocupa spatiile negociaza cu proprietarul o mocheta mai calitativa sau instalatii adaptate la planul de amenajare. Sunt insa companii mari care isi amenajeaza singura spatiul, astfel ca urmaresc intocmai un proiect dat", a adaugat Weller.

Articol aparut in Ziarul Financiar.

Cititi si

In Iun 15, 2017 in

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti