Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Portretul unui birou de vis: ce este, prin ce este caracterizat si cum arata spatiul de lucru ideal Distribuiti
Image / Portretul unui birou de vis: ce este, prin ce este caracterizat si cum arata spatiul de lucru ideal

Marile companii din Romania au inceput sa investeasca sume tot mai importante pentru a creste confortul angajatilor, in asa fel incat echipele angrenate in diferite proiecte sa isi desfasoare cat mai bine activitatea si mai mult decat atat sa fie si motivati in activitatea de zi cu zi.

Specialistii sustin ca una dintre cele mai bune unelte pentru fidelizarea si retentia angajatilor nu mai este reprezentata doar de salariu, ci de un intreg pachet de beneficii, in care spatiul de lucru joaca un rol cheie, in unele cazuri chiar mai important decat salariul. Insa doar in anumite cazuri.

Expertii in design interior, arhitectii si tot lantul de specialisti implicati in acest nou fenomen au pus cap la cap toate dorintele angajatilor si au analizat si flexibilitatea angajatorilor in tot acest demers si au ajuns la concluzia ca si in acest caz comunicarea este esentiala.

“Nu stiu cum arata biroul viitorului insa stiu ce trebuie sa se faca pentru a arata ca unul. Spatiile trebuie sa functioneze pentru si impreuna cu noua generatie de angajati, asa-zisii <<Millennials>>. Angajatorii trebuie sa se conformeze, sa anticipeze si sa-si asume responsabilitatea pentru a asigura continuitatea companiilor pe care le conduc. Toate aceste aspecte sunt premise pentru organizarea unui spatiu dedicat acestor indivizi. (…) Spatiile de birouri au un concept solid in spate, doar asa elementele de design au o baza, dar mai important de atat trebuie sa functioneze si trebuie sa se plieze pe nevoile si cerintele, cunoscute sau necunoscute de catre utilizatori. Spatiul ideal trebuie sa se poata raporta la toate aceste aspecte definitorii dintr-un mediu de birouri”, spune Arh. Andrei Angelescu, arhitect in cadrul companiei specializata in furnizarea de solutii pentru birouri Corporate Office Solutions (COS).

COS: Peisajul de lucru trebuie sa stimuleze, nu sa ingradeasca

Pentru a se diferentia de alte spatii conventionale, amenajarea noilor spatii de lucru trebuie sa stimuleze inspiratia si creativitatea in detrimentul ingradirii acestor principii.

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Cat costa confortul angajatilor: de la 300 la 1.500 euro/mp

Andrei Angelescu spune ca bugetul initial este calculat tinand cont de elementele functionale primare, dar odata ce spatiul este pregatit pentru viitor, este eficientizat din punct de vedere energetic si confort al utilizator acest buget variaza de la aproximativ 300 euro/mp la 1.500 euro/mp.

“Variatia costurilor amenajarii poate fi influentata si de persoanele de decizie din partea companiilor, cand acestea reprezinta departamentele de HR, Marketing, pe langa cele traditionale IT si Top Management sau departamentul de achizitii. Acest subiect este dezbatut in domeniul constructiilor la noi in tara, referitor la mai multe programe de arhitectura, in special cele finantate in urma licitatiilor. O problema majora dezbatuta este abordarea “cel mai mic pret”. Cu singuranta o investitie trebuie sa fie eficienta si economica, dar daca analizam criteriile tehnice privind durabilitatea, cladirile verzi si toate abordarile care au ca principal scop creearea de constructii si proiecte nepoluante si sustenabile din punct de vedere al executiei si pe durata vietii constructiei respective, investitiile initiale nu sunt deloc mici. Pe termen mediu si lung, in schimb, vedem exemplele executate in strainatate si de ceva timp cateva in tara, cum ajung sa fie profitabile pasiv prin configuratia lor, dar si activ devenind tinta utilizatorilor care vor sa se alinieze la o atitudine constienta fata de mediu. Referitor la spatiile de birouri situatia este similara”, a mai adaugat Andrei Angelescu.

Sediul Accenture Bucuresti, Foto credit © 2017 cosmindragomir.info

Interviul a fost acordat pentru Wall-street.ro

Cititi si

In Ian 25, 2017 in Articole (COS in presa)

Corporate Office Solutions (COS) a avut anul trecut afaceri de peste 31 milioane de euro, dublu faţă de anul precedent. COS este dealer exclusiv Steelcase in Romania, iar printre furnizorii externi se numără si Mikomax, Narbutas, Sancal sau Metalmobil, în timp ce pentru mobilier custom made compania lucrează cu furnizori locali precum Invento Art Design, Morem Grup sau Aramis Feeling. COS oferă consultanţă şi solutii de design pentru spaţii de lucru, mobilier pentru birouri, mocheta modulara, dar şi lucrări de fitout pentru care asigura service si mentenanta. Printre clienţii COS de anul trecut se numără Amazon la Iaşi, HP în Cluj, dar şi Genpact în Bucureşti.

Mai mult Distribuiti

In Dec 7, 2016 in Articole (COS in presa)

"Am venit in Romania in urma cu 10 ani. Piata s-a dezvoltat continuu si a devenit competititiva cu alte piete. As compara Romania cu economii ca Cehia sau Polonia sau tarile din zona Balcanilor. Cand comparam cu Europa de Vest – este o diferenta mare. Romania se afla inca pe o curba ascendenta de dezvoltare si lucrurile nu se pot schimba peste noapte, totul necesita timp”, a mai adaugat Nicolaisen.

Mai mult Distribuiti