Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Piata mobilierului de birouri, estimata la 35-40 de milioane de euro Distribuiti
Image / Piata mobilierului de birouri, estimata la 35-40 de milioane de euro

Interviu cu Christophe Weller, Managing Partner COS, aparut in revista Bursa Constructiilor din aprilie.

Piata mobilierului pentru birouri ar putea atinge, in acest an, o valoare de 35-40 de milioane de euro, cu 25% mai mult fata de anul trecut, dupa cum ne-a spus Christophe Weller, Managing Partner in cadrul companiei COS, care ofera solutii complete pentru mobilarea spatiilor de birouri. Domnia sa ne-a precizat, in cadrul unui interviu, ca valoarea estimata a pietei de profil este mult mai mica decat nivelul de 80-100 de milioane de euro, inregistrat inainte de criza.

Christophe Weller ne-a vorbit atat despre tendintele pietei, cat si despre evolutia activitatii companiei pe care o reprezinta.

Reporter: La ce valoare se ridica piata mobilierului de birou?

Christophe Weller: Nu exista statistici oficiale cu privire la valoarea pietei romanesti de mobilier de birou, insa estimez ca va atinge 35-40 de milioane de euro anul acesta (fara sa includem vanzarile de retail), mai mare cu 25% fata de anul trecut, dar tot mai mica decat valoarea de 80-100 de milioane de euro, pe care o inregistra inainte de criza.

Reporter: Ce perspective are aceasta piata?

Christophe Weller: Am observat o crestere substantiala a nevoilor de mobilier pe piata si avem incredere ca aceasta tendinta va continua in urmatoarele 18 sau 24 de luni. Fie ca este vorba de reamenajarea birourilor actuale sau de relocarea in altele complet noi, care includ si mobilier nou, consideram ca nevoile de mobilier si fit-out vor continua sa creasca.

Reporter: Ce strategie a abordat compania ca sa depaseasca perioada de criza?

Christophe Weller: Criza a fost cea mai mare provocare pe care am trait-o. 2010 si 2011 au fost cei mai grei ani, din punct de vedere al vanzarilor de mobilier. Firmele, fiind ingrijorate de viitorul pietei, nu mai investeau in mobilier nou. Si aceasta a fost o situatie generala, asa ca nici nu am vazut multe companii noi care sa vina sa investeasca in Romania.

Dar ne-am adaptat. Acest lucru a insemnat ca trebuia sa fim mai eficienti si mai buni decat inainte. A fost o provocare sa ajustam preturile, dar, paradoxal, a trebuit sa marim costurile ca sa putem deservi clientii care erau mai pretentiosi. Ne-am asumat riscul sa crestem anumite costuri, iar acest fapt a dat rezultate.

Astfel, am avut o scadere de numai 20% comparativ cu maximul cifrei de afaceri pe care am raportat-o, de aproape 15 milioane de euro in 2008 si 2009. De asemenea, am reusit sa ramanem profitabili in toata aceasta perioada si sa continuam sa investim.

Reporter: Va ganditi sa va extindeti prezenta si in alte tari?

Christophe Weller: Nu, ne extindem doar local. Ne-a luat 17 ani sa deschidem al doilea showroom in Romania, dar nu ar trebui sa ne ia atat de mult sa-l deschidem pe al treilea. Anul trecut, am angajat un reprezentant full-time in Timisoara si am tintit Iasi-ul ca un potential oras pentru extindere, in viitorul apropiat. Cresterea Romaniei s-a accelerat, asa ca si propria noastra evolutie va avea un ritm mai alert.

Cluj, si in general Transilvania, ne-au interesat de mult timp. Am finalizat in mod frecvent proiecte in aceasta regiune, dar aveam nevoie de semne mai incurajatoare ca sa avem, efectiv, un birou in Cluj. Marele factor declansator a fost finalizarea propriului birou Steelcase, in 2011-2012, care a coincis cu angajarea unui reprezentant full time in Cluj-Napoca. In ultimii doi ani, folosind biroul Steelcase ca exemplu, colegul nostru din Cluj  a dezvoltat proiecte de aproximativ 2 milioane de euro.

Celalalt factor declansator a fost dezvoltarea imobiliara intalnita in regiune, acesta fiind intotdeauna un factor major in propria noastra dezvoltare.

In final, a trebuit sa simtim ca piata este pregatita pentru tipul si anvergura activitatii noastre. Nu vindem doar produse, suntem mai degraba consultanti in strategia spatiului de lucru, furnizand mediul de lucru personalizat, conform nevoilor si obiectivelor clientilor. De cativa ani, simtim ca Transilvania si Clujul sunt din ce in ce mai receptive la modul nostru de abordare.

Reporter: Ce tendinte sunt in acest an, atat legate de modele, cat si de culori si materia prima utilizata?

Christophe Weller: Piata mobilierului de birou urmeaza oarecum dorinta firmelor de a stimula colaborarea intre angajatii lor. Open space-urile cu zone de separare sunt preferate, in detrimentul peretilor si birourilor inchise. Sunt prevazute mai multe spatii pentru intalniri informale si brainstorming, cu mobilier confortabil si care ofera mobilitate utilizatorilor.

Conceptul minimalismului este popular pentru interioarele de birouri din Romania, din motive estetice, dar si practice si economice. Tehnologia este integrata in acest tip de design, permitand aceluiasi spatiu sa fie multifunctional, fie ca este nevoie de a organiza o teleconferinta sau o prezentare. In mod cert, astazi, in Romania, cu un sediu de birou potrivit, putem fi mai eficienti si mai performanti intr-un spatiu mai mic, cu mai putine obiecte.

Alte  tendinte in spatiul de lucru sunt: importanta confortului la birou; mobilitatea angajatilor; integrarea mobilierului, tehnologiei si arhitecturii interioare, pentru a asigura modularitatea spatiului (modul in care spatiul poate fi reorganizat in mod dinamic atunci cand imprejurarile o cer), precum si reducerea spatiului ocupat si cresterea performantei oamenilor.

Reporter: Ce buget aloca clientii pentru amenajarea biroului?

Christophe Weller: Bugetul conteaza, dar nu este intotdeauna necesar sa fie foarte mare. In prezent, avem aproximativ 1.300 de clienti in Romania. In fiecare an, primim aproximativ 1.000 de comenzi, in medie de 15.000 sau 16.000 de euro fiecare, dar o mare parte dintre ele sunt comenzi de 5.000 de euro sau mai mici.

Reporter: Cum s-au educat consumatorii, in acesti ani de criza?

Christophe Weller: Ca in multe alte sectoare, clientii cer mai mult si mai bine pentru costuri mai mici. In acelasi timp, sunt mult mai atenti cand este vorba sa construiasca un mediu de birouri adecvat si eficient pentru angajatii lor, fiind deseori la curent cu cele mai noi tendinte implementate in alte tari.

Reporter: Ce cifra de afaceri ati realizat anul trecut?

Christophe Weller: Cifra de afaceri din 2014 a fost de 16,3 milioane de euro, comparativ cu 16,3 milioane euro in 2013 si 11,3 milioane euro in 2012. Pentru acest an, estimam o cifra de afaceri de 18 milioane de euro. Ne dorim sa ajungem la 25 de milioane de euro in trei ani. In prezent, avem aproximativ 70 de angajati, adica o structura ce poate face fata activitatii noastre curente si care poate acoperi o cifra de afaceri de 16 milioane de euro si chiar mai mult.

Reporter: Pe ce va bazati cand faceti aceste estimari?

Christophe Weller: Ne bazam mult pe biroul nostru din Cluj-Napoca, ce ne asteptam sa genereze un total de 3 milioane de euro si chiar peste. Restul va veni preponderent din Bucuresti si Timisoara. Vedem, de asemenea, potential in orase cum ar fi Oradea, Arad si Iasi.

Piata romaneasca de profil va ramane activa, deoarece exista cladiri noi de birouri. Consideram ca interesul societatilor comerciale straine care vin pentru prima oara in Romania este in crestere.

Reporter: Ce produse ofera COS ca sa se diferentieze de celelalte companii din domeniu?

Christophe Weller: Am inceput prin vanzarea de mobilier in octombrie 1997, reprezentand doar un singur producator: Steelcase - liderul mondial in mobilier de birou. In prezent, le propunem clientilor nostri solutii complete, de la design pana la executie, pentru toate nevoile care tin de spatii de lucru. Singura parte pe care n-o avem inca este constructia efectiva de structuri. In rest, putem face totul, propunand diverse optiuni (de design-uri si preturi) pentru fiecare categorie de produse, inclusiv mobilier. Aceasta evolutie, atat pe orizontala, cat si pe verticala, a venit ca urmare a ascultarii dorintelor clientilor nostri si oportunitatilor de piata. Clientii nostri sunt multumiti de oportunitatea de a avea un singur contract, un singur furnizor pentru toate nevoile lor, respectiv o solutie completa implementata pentru spatiile de lucru. Am considerat ca piata era gata pentru o asemenea oferta si am avut dreptate, judecand dupa rezultate.

Pentru noi, asumarea responsabilitatii pentru intregul proces este o provocare mai mare, dar atunci cand livram clientului rezultatul final ne simtim mandri.

Sursa foto: Sediul unei firme de avocatura

Fotograf: Cosmin Dragomir

Cititi si

In Iun 15, 2017 in Articole (COS in presa)

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in Articole (COS in presa)

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti