Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Optimism si planuri pentru investitorii francezi din Romania, la French Investors Forum, organizat de Business Review Distribuiti
Image / Optimism si planuri pentru investitorii francezi din Romania, la French Investors Forum, organizat de Business Review

Romania are nevoie de mai multe investitii in infrastructura, pentru a-si stimula economia, dar investitiile in modernizarea administratiei publice sunt tot atat de necesare, a precizat Francois Saint Paul, Ambasadorul Frantei in Romania, in deschiderea French Investors Forum.

Evenimentul organizat de Business Review a fost la a VI-a editie in acest an si a avut loc luni, 29 iunie, la Ramada Plaza Bucharest Hotel.

„Aceasta tara are un potential urias, dar sunt cateva conditionari. Acest potential poate fi atins doar daca se fac cativa pasi necesari, asta insemnand crearea infrastructurii necesare cresterii si dezvoltarii. Fac referire aici la autostrazi, dar si la investitii in sistemul de sanatate, in educatie si in general cand vorbim de reforma, ma gandesc la modernizarea admnistratiei. Pentru mine, prioritara ar fi investitia intr-o reforma administrativa, pentru ca asta va asigura continuitate”, a declarat,Ambasadorul Frantei in Romania, Francois Saint Paul, in deschiderea evenimentului.

In ceea ce priveste modul in care investitorii francezi vad evolutia Romaniei in ultimii ani, ambasadorul a precizat ca perceptia este una pozitiva. „In ultimii ani, de cand sunt in Romania, pot sa va spun ca am fost surprins de cat de mult sunt atasati investitorii francezi de aceasta tara. Ei cred in Romania. In ultimul an, nu am intalnit companie franceza care sa spuna ca vrea sa paraseasca tara, nici care sa se planga de incapacitatea de a-si desfasura activitatea sau ca partenerii locali le fac probleme. Am intalnit doar persoane care vor sa profite de oportunitatile pe care le gasesc aici”, a completat Francois Saint Paul.

Evenimentul s-a desfasurat intr-o nota optimista, poate mai mult fata de anii anteriori, acum s-a pus accent pe evolutia incurajatoare a relatiilor si investitiilor romano-franceze si pe intentia de dezvoltare in viitor.

„Sunt sigur ca acest eveniment va contribui la dezvoltarea relatiilor economice dintre Romania si Franta (…). Sunt multe directii in care companiile franceze pot continua sa investeasca in Romania”, a specificat Alexandru Nastase, Secretar de Stat al Departamentului pentru Investitii Straine si Parteneriat Public-Privat.

Si Eric Faidy, Presedinte, CCIFER si VP – Head of Michelin Central & Southern Europe s-a aratat optimist „Suntem optimisti in privinta Romaniei. Michelin este prezent local de peste 20 de ani si deja ne-am stabilit centrul regional aici. Cred ca aceasta este cea mai buna dovada ca, pe termen lung, Romania este un loc bun pentru Michelin. ”

„Succesul Renault in Romania este incontestabil. Contribuim cu 3% la PIB-ul tarii si cu 8% la exporturi (…). Obiectivul nostru pentru viitor este sa ramanem competitivi”, a precizat si Nicolas Maure, General Manager, Dacia Renault Romania.

Si in energie planurile sunt de asemenea optimiste, precum si atitudinea si declaratia lui Eric Stab, President and CEO, GDF SUEZ Energy Romania. „Sunt foarte optimist in privinta viitorului Romaniei si acest sentiment este impartasit si de catre colegii mei. Winston Churchill a zis ca un pesimist vede dificultatea in orice oportunitate, in timp ce un optimist vede oportunitatea in orice dificultate. Daca ne uitam astazi la Romania, vedem ca sunt numeroase oportunitati iar dificultatile sunt acolo sa fie depasite”, a spus acesta.

Discutand despre Cartea Alba a Competitivitatii, lansata de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza din Romania (CCIFER) si Sectia Romana a Consilierilor de Comert Exterior ai Frantei (CCEF), Edouard Millot, Partner, Finexpertsi moderator in cadrul evenimentului, a precizat ca acest proiect vrea sa construiasca un parteneriat intre sectoarele public si privat. Cartea Alba a Competitivitatii a fost lansata pe 7 Mai 2015 si isi propune o abordare integrata in opt domenii considerate prioritare: formare, inovatie, piata muncii, infrastructura, energie, agricultura, piete financiare si turism. Masurile propuse provin din experienta concreta a companiilor membre CCIFER si pot fi aplicate imediat.

Discutand si despre cateva din provocarile pe care le au companiile franceze in derularea afacerilor in Romania, vorbitorii din paneluri au pus in evidenta ca majoritatea vin din lipsa stabilitatii fiscale. „Avem nevoie ca scena fiscala sa fie mai stabila. Cu totii ne aducem aminte taxa pe constructii speciale care a afectat numeroare industrii”, a precizat Dana Gruia Dufaut, Partner, Gruia Dufaut Law Office.

„Romania este intr-o faza de dezvoltare evidenta. Poate fi si mai bine, dar contextul este cu siguranta unul pozitiv. De asemenea, cred ca peste cativa ani toate vor continua sa se imbunatateasca”, a precizat si Christophe Weller, Owner, Corporate Office Solutions.

In ceea ce priveste domeniul digital,  Denis Alnitei, Organizational Development Manager, Orange, a mentionat ca „Romania se afla la un punct de cotitura. Ne indreptam spre o era digitala si tehnologia va face tot mai mult parte din viata noastra. Aceasta va fi si o provocare pentru noi toti, dar cred ca Romania va tine pasul cu toate. Avem resursele necesare si capacitatea de a face asta”.

Forumul a invitat sectoarele public si privat sa continue dialogul si sa afle care sunt principalele avantaje si dificultati pe care le au investitorii francezi care fac afaceri in Romania si care sunt cele mai bune practici pentru activitati de succes in urmatorii ani.

In cadrul panelurilor de discutii au fost abordate subiecte precum: investitiile locale ale companiilor franceze in contextul economic actual, noile trenduri si oportunitati de dezvoltare pentru acestea, atractivitatea si potentialul Romaniei de a atrage noi investitii, cultura organizationala, practici optime de HR si management in companii cu capital uman roman si francez.

Invitati speciali si vorbitori in cadrul evenimentului au fost: HE Francois Saint Paul, Ambasadorul Frantei in Romania,Alexandru Nastase, Secretar de Stat al Departamentului pentru Investitii Straine si Parteneriat Public-Privat, Dana Gruia Dufaut, Lawyer, Gruia Dufaut Law Office, Nicolas Maure, General Manager, Dacia Renault Romania, Eric Faidy, President, CCIFER and VP – Head of Michelin Central & Southern Europe, Eric Stab, President and CEO, GDF SUEZ Energy Romania, Adela Jansen, HR Executive Director, BRD, Denis Alnitei, Organizational Development Manager, Orange,Christophe Weller, Owner, Corporate Office Solutions. Evenimentul a fost moderat de catre Edouard MILLOT, Partner, FiNEXPERT.

Sursa articol

Cititi si

In Iun 15, 2017 in Articole (COS in presa)

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in Articole (COS in presa)

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti