Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Importatorul de mobilier pentru birouri COS: Companiile simt o presiune in ceea ce priveste grija pentru angajaţi. Salariile mari nu mai sunt de ajuns, trebuie create condiţii bune de muncă Distribuiti
Image / Importatorul de mobilier pentru birouri COS: Companiile simt o presiune in ceea ce priveste grija pentru angajaţi. Salariile mari nu mai sunt de ajuns, trebuie create condiţii bune de muncă

Christophe Weller, managing partner şi acţionar al Corporate Office Solutions (COS): Cresc oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi, care au devenit foarte importante în cifra noastră de afaceri. Târgu-Mureş, Galaţi, Sibiu şi Braşov vin din urmă.

În sectoare ca IT sau Call-Centere, unde se găseşte greu forţă de muncă, este obligatoriu ca angajatorii să creeze condiţii bune de muncă, nu doar să le ofere angajaţilor salarii mari.

Christophe Weller, Managing Partner al importatorului de mobilier pentru birouri COS, spune că angajatorii nu mai caută un birou sau un scaun bun, ci soluţii cu care să creeze un mediu de lucru plăcut pentru angajaţi, astfel încât să-i atragă şi să-i reţină în companie.

„Acum nu mai ţine de mobilă pentru a crea un mediu de lucru bun, ci de culorile folosite, de cum se compartimentează birourile etc. Chiar dacă lucrează în birouri de tip «open space», angajaţii trebuie să aibă posibilitatea de a organiza întâlniri în privat. De asemenea, am amenajat încăperi de tipul «quiet room», o cameră mică, de 3-4 mp, pentru angajaţii care au nevoie de un spaţiu pentru a se concentra jumătate de zi sau o zi. În plus, am construit multe camere pentru masaj şi camere de joacă“, a declarat managerul, care conduce cel mai mare furnizor de mobilier şi soluţii pentru birouri.

Corporate Office Solutions (COS) a avut anul trecut afaceri de peste 31 milioane de euro, dublu faţă de anul precedent. COS este dealer exclusiv Steelcase in Romania, iar printre furnizorii externi  se numără si  Mikomax, Narbutas, Sancal sau Metalmobil, în timp ce pentru mobilier custom made compania lucrează cu furnizori locali precum Invento Art Design, Morem Grup sau Aramis Feeling. COS oferă consultanţă şi solutii de design pentru spaţii de lucru, mobilier pentru birouri, mocheta modulara, dar şi lucrări de fitout pentru care asigura service si mentenanta. Printre clienţii COS de anul trecut se numără Amazon la Iaşi, HP în Cluj, dar şi Genpact în Bucureşti.

În domenii aşa cum sunt IT-ul şi Call-Centerele, unde lucrează mulţi tineri, companiile au creat locuri în clădirile de birouri în care angajaţii să se destindă timp de jumătate de oră sau o oră, lucru care în urmă cu 4-5 ani nu era atât de întâlnit, dar acum a devenit prezent aproape în toate clădirile de birouri noi.

„Şi asta nu se întâmplă doar în Bucureşti, ci şi în oraşele unde se găseşte greu forţă de muncă. Devine mai scump să deschizi un birou în Cluj decât în Bucureşti deoarece forţa de muncă este mai greu de găsit, astfel că este o luptă între companii pentru angajaţi. Dezvoltatorii trebuie să livreze în continuare clădiri pentru că sunt companii care caută spaţii mai bune pentru ca angajaţii să se simtă bine la locul de muncă“, crede Christophe Weller,  acţionar al Corporate Office Solutions (COS).

Managerul este de părere că dezvoltarea de birouri este un domeniu încă tânăr în România si astfel devine mai uşor sa integrezi si sa livrezi mereu noi soluţii. „Nu este la fel de uşor în Franţa, Germania sau Anglia. Infrastructura de birouri este deja construită acolo şi este mult mai costisitor să renovezi şi să o aduci la zi.“

Cât despre businessul COS, Christophe Weller spune că trendul pozitiv început în urmă cu 3-4 ani a continuat anul trecut, însă avansul a fost mult mai mare. „Dacă în anii anteriori creşteam cu câteva procente, anul trecut ne-am dublat cifra de afaceri, la 31,5 mil. euro. Anul a început în forţă, cu o amenajare de birouri pentru Johnson&Johnson, apoi am amenajat birourile Amazon (11.000 mp) de la Iaşi, cele ale HP din Cluj şi am făcut şi lucrări de renovare pentru companii precum Microsoft. Am avut o vară foarte plină şi la fel a fost şi finalul de an, când am amenajat birourile cu o suprafaţă de 22.000 mp pentru Genpact.“

Managerul este încrezător în evoluţia businessului în următorii doi ani, dar crede că în acest an businessul se va menţine în jurul a 30 de milioane de euro.

„Companiile simt o presiune cind vine vorba de  cum să aibă grijă de angajaţi. În România, în  sectoare precum IT sau Call-Center, se găsesc greu angajaţi performanti şi companiile reuşesc cu greu să îi păstreze, trebuind să le creeze condiţii bune de muncă, nu doar să le dea salarii mari. Noi beneficiem de aceste lucruri şi nu doar în Bucureşti. Cresc oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi, care au devenit foarte importante în cifra noastră de afaceri. Târgu Mureş, Galaţi, Sibiu şi Braşov vin din urmă”, a mai spus Christophe Weller, care afirmă că acum companiile se uită către oraşe unde există forţă de muncă. COS are un birou în Bucureşti şi unul în Cluj, iar până la finalul anului vrea să deschisă unul şi în Timişoara.

„La Cluj am avut un singur angajat, iar acum avem cinci oameni. Avem un angajat în Timişoara si unul în Iaşi. În Timişoara ne vom deschide un birou până la finalul acestui an, ulterior ne vom îndrepta atenţia şi către Iaşi. Din Cluj acoperim Oradea, Arad, Braşov, Sibiu. Trebuie să ne întărim activitatea în aceste oraşe”.

Volumul spaţiilor de birouri livrate anul trecut pe piaţă a fost de trei ori mai mare decât cel din 2015, totalizând peste 280.000 mp, cât au fost înregistraţi în total în ultimii trei ani precedenţi (2013-2015), conform unei analize ESOP Consulting.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 25.01.2017, semnat de Madalina Panaete

Cititi si

In Iun 15, 2017 in Articole (COS in presa)

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in Articole (COS in presa)

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti