Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Este Romania o destinatie de business pentru investitorii straini? Distribuiti
Image / Este Romania o destinatie de business pentru investitorii straini?

Intrebarea din titlu si-au pus-o probabil si potentialii investitori straini atunci cand au luat in considerare dezvoltarea unui business in Romania. Care sunt oportunitatile si problemele pe care le prezinta tara noastra pentru astfel de persoane? Care sunt avantajele competitive pe care le are Romania fata de statele din regiune? Despre toate astea, in randurile urmatoare.

„Unul dintre principalele aspecte la care se uita un investitor atunci cand doreste sa demareze o afacere pe o piata straina este costul scazut al fortei de munca. Romania ofera mai mult decat atat, daca este sa ne referim la cunostintele foarte bune de IT sau la gradul inalt de calificare al persoanelor care vorbesc o limba straina. Toate aceste caracteristici ofera un diferentiator puternic Romaniei”, afirma Christophe Weller, Managing Partner Corporate Office Solutions, companie infiintata in 1997 si care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro.
Un alt antreprenor strain, care a decis sa puna bazele unei afaceri in Romania, este si Michael Whitfield, CEO al Thomsons Online Benefits, companie cu sediul la Cluj. Pentru Whitfield, Romania nu reprezinta doar o alta filiala a grupului: la Cluj compania a pus bazele Thomsons Academy, care va reprezenta singura baza de formare si instruire pentru filialele din Londra, Singapore, Cluj si Silicon Valley.
„Pentru noi, Clujul reprezinta un centru-cheie pentru dezvoltarea businessului la nivel global. Mai mult, acest oras devine rapid centrul tehnologic al Romaniei, ceea ce ne ofera sansa de a cunoaste un numar mare de oameni talentati. Pot spune ca, de fiecare data cand vin aici, sunt inspirat de talentul si pasiunea angajatilor nostri”, precizeaza Michael Whitfield.
Managing Partner-ul Corporate Office Solutions este de parere ca, desi concurenta pe piata locala a devenit mai acerba, criza economica a adus beneficii Romaniei. „Mediul economic actual situeaza Romania drept o destinatie de investitii mai buna si mai sigura decat statele din regiune. De aceea vedem mai multe companii care isi muta afacerile aici sau care isi extind business-urile actuale. Cred cu tarie ca Romania a avut de castigat de pe urma scaderii economice din Europa”, sustine Weller.
Orice antreprenor care isi desfasoara activitatea in Romania are de infruntat o serie de piedici, care mai de care mai diverse. Care este principala dificultate pentru un investitor strain care deruleaza un business in Romania? „Cea mai mare provocare este reprezentata de lipsa de ajutor din partea statului, lipsa unei coerente in ceea ce priveste politica de taxe si problemele legislative. O strategie coerenta ar putea crea un mediu propice dezvoltarii mult mai usoare a unei afaceri si atragerea altor investitor straini”, afirma Christophe Weller.
„O alta problema este cea legata de comunicarea imbunatatirilor care, din pacate, nu prea au avut loc. Alaturi de lipsa infrastructurii si a acestei comunicari, cred ca guvernantii nu reusesc sa promoveze suficient de bine aceasta tara atat in ceea ce priveste oportunitatile de business pe care le ofera, cat si din punctul de vedere al securitatii si conditiilor de viata excelente pe care le ofera expatriatilor. Romania are nevoie de un minister al «drumurilor» si un minister al marketingului!”, conchide Managing Partner-ul Corporate Office Solutions.
Desi Romania prezinta o serie de obstacole in ceea ce priveste usurinta cu care poti face afaceri, atata timp cat capitalul uman va prezenta in continuare un nivel de expertiza ridicat, iar costurile fortei de munca vor ramane la un nivel relativ scazut, tara noastra va continua sa atraga investitori straini.

Articol preluat din Revista Cariere, numarul din mai.

Cititi si

In Iun 15, 2017 in

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti