Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Cum arata locul de munca in care angajatii se simt ca acasa Distribuiti
Image / Cum arata locul de munca in care angajatii se simt ca acasa

Cafenea, canapele in care sa te scufunzi, birouri din viitor, camera de masaj, mese de ping-pong si dusuri pentru biciclisti. Si sa nu uitam, neaparat, sala de gimnastica. Nu a visat nimeni asa ceva azi-noapte, este „doar” realitatea zilnica pe care o traiesc unii angajati romani.

Tot mai multe companii din Romania baga bani in crearea atmosferei de acasa la locul de munca. Asta inseamna, concret, ca darama peretii dintre birouri si fac loc pentru „open space”. Totul ca angajatii sa fie mult mai relaxati, sa comunice intre ei si „sa se simta ca acasa”, atunci cand lucreaza noua ore in corporatie.

Un astfel de exemplu este WorkLab, noul concept de open space, amenajarea locului de munca si design interior, lansat de Corporate Office Solutions (COS), companie in amenajari la cheie a spatiilor de birouri din Romania, cu sediul in Bucuresti.

Potrivit managing partnerului COS, Christophe Weller, amenajarea spatiului de 1000 mp in care isi desfasoara activitatea compania a durat un an, iar investitia a atins 100.000 de euro pentru mobilier nou si diferit in functie de departament si mochete care sa se asorteze cu intregul design interior, predominat de culori vii.

Atunci cand vor sa ia o pauza mai relaxata, angajatii COS se pot intinde pe capaneaua din living room-ul cafenea de la munca si sa bea o cafea in timp ce se gandesc la proiectele la care lucreaza.

Pentru ca petrec mult timp in afara companiei, angajatii departamentului de vanzari nu au un birou dedicat, ci ocupa locurile libere atunci cand isi incep programul de lucru. In plus, birourile inalte au fost alese si pentru acei angajati care vor sa lucreze uneori in picioare pentru ca studiile au aratat ca eficienta si productivitatea vin si cand muschii corpului sunt relaxati in afara statului pe scaun.

Clientii COS deschisi la transformarea spatiului de lucru in open space sunt companiile multinationale din Romania (Microsoft, Holcim, Adobe Systems, Unilever, Pfizer, Vivacom, GSK, Oracle si altele) in care aceasta schimbare este o traditie impusa de compania-mama, si mai putin companiile romanesti. Singurele astfel de exemple sunt Petrom si eMag.

Desi bugetele finale pentru construirea a unui open space in companiile amintite sunt confidentiale, reprezentantii COS au declarat ca costul mediu pe metru patrat este de 200 de euro. Asta inseamna ca, pentru acei clienti, unde de exemplu COS a amenajat un spatiu de 2.450 metri patrati, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei de design, costurile ar fi, la un calcul simplu, 490.000 de euro.

Cu toate ca managing partner-ul COS sustine ca „avem solutii atractive si pentru mediul educational si cel medical”, compania pe care o conduce modifica spatii de lucru, asa cum a mentionat, predominant in mediul privat. Domeniul public este aproape deloc deschis la investitii in reamenajarea locului de munca, comparativ cu companiile private in care deja a schimbat atmosfera de la birou din multinationale.

„Nu este doar de fashion, este un mod de viata”, a subliniat reprezentantul COS despre amenajarea locului de munca, care implica schimbarea mobilierului, asortarea culorilor si introducerea, uneori, a unor pereti mobili care poti mutati atunci cand se doreste largirea spatiului de lucru si transformarea acestuia intr-o sala mare de conferinta sau incaperi separate.

Pretentiile clientilor difera de la un domeniu pofesional la altul, spune arhitectul companiei, Corina Maxim. Cea mai intalnita cerinta este crearea unei sali mari de conferinta, care sa fie sparta de pereti masivi mobili, iar sala de masaj si dus sunt printre cerintele mai deosebite din partea corporatiilor. Chiar si asa, tendinta actuala consta in dusuri pentru angajatii care vin pe bicicleta la locul de munca si o incapere speciala pentru copiii angajatilor.

COS a inregistrat, la sfarsitului lui septembrie, un venit operational de peste 11,2 milioane de euro, cu 12% mai mare fata de anul trecut, iar la sfarsit de octombrie, in ceea ce priveste comenzile plasate, compania a ajuns la 14 milioane de euro. In 2012, in aceeasi perioada de timp, insa, COS atingea 9,5 milioane de euro, iar pe intreg anul a obtinut 11,8 milioane de euro.

Despre 2013, Weller a declarat ca „avem o crestere de 45 % comparativ cu anul trecut in ceea ce priveste comenzile plasate, insa cresterea se va incetini pana la final de an. Ne asteptam sa avem cel putin 15,5 milioane de euro semnati pana la final de decembrie” si a subliniat ca acesta este cel mai bun an al companiei, urmatorul fiind 2008.

Articolul a aparut in Wall-Street.ro

 

 

Cititi si

In Iul 5, 2018 in

“De multe ori aducem lucruri personale la birou pentru ca vrem sa ne simtim ca acasa, explica Andrei. Am incercat sa analizam de ce este mai bine acasa, de ce este mai bine sa lucram intr-o cafenea, sau intr-un spatiu public unde suntem inconjurati de mult mai multi oameni decat daca stam la un birou, unde ne simtim intr-un spatiu mult mai “privat”. Ne-am dat seama ca starea de bine de acasa e determinata de anumite elemente, pe care daca le gasim configurate corect intr-un spatiu de birouri, ne poat da acelasi “feeling”.

Mai mult Distribuiti

In Iun 20, 2018 in

Ce-și doreau clienții dumneavoastră acum 20 de ani și ce-și doresc acum? Își doreau cu totul altceva. Pe atunci totul era despre maximizarea utilității spațiului de lucru pentru cât mai mulți angajați posibil. Nevoia deintimitate și confidențialitate era mult mai mare, iar birourile închise erau prima alegere. Treptat, sub influența tendințelor internaționale, companiile au mutat focusul pe ușurința comunicării, pe facilitarea colaborării și astfel spațiile de lucru au început să se deschidă.

Mai mult Distribuiti