• Corporate Office Solutions • We Are Platinum! Again! •
• Corporate Office Solutions • We Are Platinum! Again! •
2018 © COS. Proudly Crafted by Quart Creative Agency.
We Are Platinum! Again!
Platinum Partner - 2017
WHAT’S NEW

News

Here you can stay up to date with the latest COS news, events and product news.

COS Romania. Mai mult decat un nou Showroom, un Work-Life Center interactiv si inovator.

Ca lider național în soluții de design și amenajare a spațiilor de lucru, COS România se prezintă cel mai bine prin succesul proiectelor realizate, dar și prin propria imagine: Showroom-ul COS amenajat nu într-un cadru separat, ci în biroul central al companiei, în București.Despre inovații, eficiență și povesta amenajării Showroom-ului COS am stat de vorbă cu Arhitectul Andrei Angelescu, de la care am dorit sa aflam care a fost ideea de baza a proiectului: “Idei au fost multe, ne-a spus Andrei, dar nevoile au fost cele care au dus la punerea in aplicare a experientei noastre si a solutiilor pe care le puteti gasi aici in spatiul nostru de lucru“. Pentru a identifica aceste nevoi, COS a realizat studii interne, din care a reieșit importanța amenajării propriului spațiu într-un mod ce poate fi definit drept “human-centered design”. Acest design orientat catre individ se refera nu numai la ergonomie, ci la tot ce reprezintă persoanele care lucreaza aici, ca angajați ai companiei, dar și dincolo de această calitate.

 

Cand showroom-ul devine “REAL-LIFE EXPERIENCE

Showroom-ul COS este, așadar, un “work-life center”, pentru că nu e un simplu loc de expunere a produselor și serviciilor, ci este integrat în spațiul unde echipa COS își desfășoară activitatea zi de zi.

Astfel, Showroom-ul devine o experiență, capătă credibilitate maximă, ne spune Andrei, pentru că vizitatorii văd ce putem face pentru ei într-un context real, autentic. În realizarea propriului nostru proiect, am început prin a sterge cu buretele tot ceea ce inseamna un spatiu de birouri. Prima regulă a fost: fără idei preconcepute. Efectiv am demolat tot ce exista aici inainte si am reconstruit pornind de la implicatiile fiecarei componente, de la nevoile reale ale angajatilor care lucreaza aici. Am îmbunătățit, prin design, organizarea functionala, relatiile dintre departamente si flow-ul de informatii dintre acestea, chimia dintre oameni.”

Concret, Showroom-ul COS se remarcă printr-o organizare care pune pe primul plan interacțiunea între oameni, confortul și eficiența acestei interacțiuni. “Stim cu totii ce inseamna comunicarea in ziua de astazi. Tinand cont de tehnologie, comunicarea a devenit preponderent virtuala. Interactiunea reala intre oameni nu mai este o prioritate, de aceea, pentru noi a fost important să o incurajam si prin modul in care am organizat spatiul. Când oamenii echipei simt că sunt cu adevărat impreuna in aceeași calatorie, sigur vor avea si rezultate mai bune.

 

Receptia OUT, work-café IN

Primul pas în Showroom poate fi, pentru mulți, prima experiență surprinzătoare deoarece recepția a fost eliminata, întrucât pentru activitatea specifica a companiei această zonă era văzută ca o bariera. Acum există o legătură cu spațiul exterior, orientarea in spatiu fiind mult mai rapidă, noul aranjament eliminand orice posibilă stare de anxietate pe care o poate genera un spatiu inchis sau nou. Dupa ce esti primit, intri intr-o zona de “Work Café”, similara unei cafenele, dar unde angajații pot veni oricând să lucreze sau să discute, sa aiba inatalniri. Aici, oamenii intră intr-o stare diferita fata de cea formal-rigida, care este de multe ori intalnita intr-un spatiu de birouri.

Zona de lucru, in care se desfasoară majoritatea activitatilor, unde sunt amplasate mai multe posturi de lucru fixe in functie de activitatea fiecarei parti implicate in proiect, poartă numele de “Innovation Center”. Exista de asemenea si multe spatii-suport, zone de intalnirizone in care poti sta sa te concentrezispatii pentru discutii la telefon sau intalniri cu una sau mai multe persoane.

Cât de important este confortul oamenilor în definirea spațiului de lucru? Pentru Showroom-ul din sediul central COS România, acesta a fost unul dintre punctele de plecare. “De multe ori aducem lucruri personale la birou pentru ca vrem sa ne simtim ca acasa, explica AndreiAm incercat sa analizam de ce este mai bine acasa, de ce este mai bine sa lucram intr-o cafenea, sau intr-un spatiu public unde suntem inconjurati de mult mai multi oameni decat daca stam la un birou, unde ne simtim intr-un spatiu mult mai “privat”. Ne-am dat seama ca starea de bine de acasa e determinata de anumite elemente, pe care daca le gasim configurate corect intr-un spatiu de birouri, ne poat da acelasi “feeling”. Acelasi lucru este valabil si pentru spatiul de tip cafenea, precum si alte elemente pe care le regasim in sediul nostru.”

Concepte precum “Wellbeing @ work”, “Biophilic Design”, “Choice & Control” sunt extrem de familiare acestui spatiu. In acelasi timp, exista o preocupare crescuta pentru inovatia tehnologica atat de necesara in work flow-ul companiilor in ziua de azi. Astfel, solutiile intalnite in Showroom sunt dintre cele mai noi si inovatoare, existand multa tehnologie legata de comunicarea la distanta, video conferinte, elemente pasive si active care imbunatatesc acustica incaperior, sistemul electronic de programare a salilor de intalnire, etc.

 

“Multi cred ca povestea s-a terminat cand s-a predate cheia.”

Ce aduce acest Showroom diferit in piata de profil din Romania? In primul rand o abordare diferita asupra activitatii unei companii.

“Am pornit de la stabilirea situatiei optime de relatie intre echipe, ce la randul ei corespunde cu viziunea companiei, ne spune Andrei. Posibilitatea atingerii acestui scop trebuie analizata la nivel individual, nu doar la nivel de echipa. Am avut posibilitatea de a face acest studiu si datorita faptului ca echipele nu sunt asa de numeroase si numarul total de indivizi este unul relativ mic. Principalul factor in acest exercitiu este cel social, strict uman, care influenteaza rezulatatul final, mai exact identificarea drumului pe care il are de parcurs pana ajunge la starea dorita. Organizarea spatiul ia in considerare aceste aspecte care ajuta indivizii sa isi desfasoare activitatea la performantele dorite. Identificarea gradelor de interventie asupra spatiului, care la randul sau influenteaza comportamentul utilizatorului este ceva nou pentru Romania, in special acordarea atentiei acestui aspect, luand in considerare factorul uman. Raportarea configuratiei spatiului in care indivizii isi desfasoara activitatea, doar la tipul de activitate nu seste suficient. Aceasta relatie are success in momentul in care luam in considerare utilizatorul ca individ, cu toate caracteristicile umane, care il definiesc si in cele din urma, care percepe spatiul prin prisma personala in contextul experientelor personale sau colective.

In final spatiul populat, nu reprezinta incheierea acestui proces. Povestea spatiului abia incepe, real pentru cei care il folosesc. Abia acum prinde spatiul viata, prin prezenta omului, care este orientat, influentat de contextual construit. Acest proces de influenta este reciproc, oamenii reactioneaza la spatiul si spatiul la randul sau reactioneaza la omaneii care il controleaza. Acest dialog trebuie urmarit si analizat, incurajand evolutia organica si optimizarea naturala, pastrand viziunea companiei ca element directiv.”

WHAT’S NEW

News

Here you can stay up to date with the latest COS news, events and product news.

INSTAGRAM

@CorporateOfficeSolutions

COS receives premier distinction from Steelcase Inc.

inquiry

For any enquiry on our products or services, simply use the form below.