Stiri

Cititi cele mai recente informatii despre noi, produsele si evenimentele noastre.
Conceptul minimalist in design-ul de birouri incepe sa fie inteles si in Romania Distribuiti
Image / Conceptul minimalist in design-ul de birouri incepe sa fie inteles si in Romania

Conceptul minimalist al design-ului spatiilor de birouri se aplica din ce in ce mai mult si in Romania, atat din motive estetice, cat si din motive practice si economice. Mai mult, rolul designer-ului ca si creator de solutii incepe sa fie si el inteles nu doar de corporatii, ci si de antreprenorii micilor afaceri. Liderul in design interior si fit-out pentru spatii de lucru, Corporate Office Solutions (COS), a deschis cel de-al doilea birou din Romania, la Cluj-Napoca, simtind ca piata din Transilvania este pregatita pentru scopul activitatii pe care compania il desfasoara in cei 17 ani de operatiuni. Printre clientii pe care COS i-a avut se numara Adobe Systems, eMag&Flanco, Pfizer, Microsoft, Holcim, BRD, Volksbank, Oracle, L’Oréal.

Despre evolutia companiei si despre tendintele in spatiile de birouri in Romania, Transilvania Reporter a stat de vorba cu Christophe Weller, Managing Director al importatorului de mobila de birou Corporate Office Solutions.

Reporter: Cum si-a diversificat COS serviciile incepand cu anul 1997 pana astazi?
Christophe Weller: La data de 1 octombrie 1997 am inceput sa vindem exclusiv mobila si reprezentam un singur furnizor: Steelcase, liderul mondial in mobilier de birou. In prezent la propunem clientilor nostri solutii finite, de la design la executie, pentru toate nevoile legate de spatii de birouri, inclusiv interioare utilate arhitectural si instalatii, precum sisteme de incalzire, ventilatie si aer conditionat. Singura parte pe care nu o realizam inca este constructia propriu-zisa. In schimb, putem executa tot restul, propunand diferite optiuni (de design si pret), pentru fiecate categorie de produs, inclusiv mobilier. Aceasta dezvoltare, atat pe orizontala, cat si pe verticala, a venit ascultand dorintele clientilor si urmarind oportunitatile pietei. Am inceput cu mobilier Steelcase, dar foarte rapid, in 1998, am adaugat solutii divizate si ne-am conformat cererii clientilor. Pe parcurs am angajat personal specializat precum designeri si ingineri de instalatii astfel incat clientii sa aiba oportunitatea ca o singura sursa sa le ofere ceea ce au nevoie. Am fost si suntem singura companie care propune acest mod de lucru sub acelasi acoperis. Am simtit ca piata era pregatita pentru o asemenea oferta si, daca ne uitam la rezultate, am avut dreptate. Este o mare provocare pentru noi responsabilitatea intregului proces, dar cand livram rezultatul clientului nostru ne simtim cu atat mai multumiti.

R.: De ce v-ati dorit deschiderea unui birou in Transilvania?Ce asteptari aveti de la aceasta piata?
C.W.: Orasul Cluj-Napoca si Transilvania se aflau pe radarul nostru de mai mult timp. Aveam in mod frecvent proiecte in zona, insa aveam nevoie de mai multe semne de incurajare pentru a deschide un birou in Cluj. Un semnal de pornire a fost finalizarea biroului pentru compania Steelcase in 2011-2012, care a coincis cu angajarea unui repezentant full-time in Cluj, Marius Marza. In ultimii doi ani, folosind spatiul Steelcase ca exemplu, Marius a facut o treaba extraordinara si a pus pe picioare o afacere cu un randament de 2 milioane de euro. Un alt semnal pentru noi a fost si este dezvoltarea imobiliara din zona. Acesta este un factor important pentru dezvoltarea noastra. In cele din urma, a trebuit sa simtim ca piata este pregatita pentru tipul si scopul activitatii noastre. Noi nu vindem doar marfuri. Suntem mai degraba consultanti in ceea ce priveste strategia spatiului de lucru si oferim mediul potrivit de lucru conform nevoilor si obiectivelor clientilor. Inca de acum cativa ani am simtit ca Transilvania si Cluj sunt din ce in ce mai receptive la abordarea noastra.

R.: Povestiti-ne despre partenerul Steelcase si despre colaborarea pe care o aveti. Aveti si colaborari cu producatori de mobila din Romania?
C.W.: Steelcase a facut parte din viata mea personala de la inceputul vietii mele profesionale si chiar si inainte. In anii ’80 stagiile de vara mi le faceam la fabrica Steelcase din Franta. Exista o stransa legatura emotionala care s-a strecurat si in colaborarea dintre COS si Steelcase. Legatura este foarte puternica si se bazeaza pe incredere reciproca. De la inceputul nostru de acum 17 ani am avut intotdeauna o persoana de la Steelcase venita in Romania si nu oriunde, ci la sediul nostru. Asta spune multe despre devotamentul Steelcase in Romania. Colaboram cu ateliere de tamplarie si din Romania care ne ajuta sa oferim solutii de mobilier traditional. Pupitre pentru receptie, bucatarii, mese pentru intalniri, armaturi pentru pereti, de multe ori sunt fabricate de partenerii romani.

R.: Care sunt tendintele in ceea ce priveste designul spatiilor de birouri in Romania. Sunt tendinte diferite fata de alte parti din Europa?
C.W.: Trendurile in designul de birouri tine cont de mai multe aspecte si urmareste in Romania trendurile din alte tari europene. Astfel, tine cont: 1. De optimizarea pietei imobiliare, de a asigura spatiul necesar in conformitate cu numarul de angajati, cu particularitatea muncii lor pentru a se evita spatiul nefolosit. 2. Sa usureze comunicarea pentru a imbunati colaborarea dintre angajati in cadrul aceleiasi companii, chiar daca se afla in zone geografice diferite. 3. Sa atraga, dezvolte si sa stimuleze talente. 4. Sa creeze branduri si cultura. 5. Sa asigure angajatilor setimentul de bine la locul de munca.

R.: Conceptul “Less is more” ( Mai putin inseamna mai mult) se aplica si in spatiile de birou din Romania?
C.W.: Conceptul minimalist se aplica si in interioarele birourilor din Romania, din motive atat estetice, cat si din motive practice si economice. In termeni de decoratiuni ni se cere sa realizam design-uri elegante si simple, nu doar pentru ca acestea ar putea fi mai ieftine. Folosirea tehnologiei ne ajuta de asemenea sa fim minimalisti pentru ca ne permite ca acelasi loc sa fie multifunctional, fie ca vrei sa organizezi o teleconferinta sau o prezentare, spre exemplu. In mod sigur, astazi, in Romania, cu interioarele potrivite ale locurilor noastre de munca putem fi mai eficienti si mai productivi, cu mai putin spatiu, mai putin obiecte si intr-un interval de timp mai mic. Aceasta este exact ce le propunem clientilor nostri.

R.: Multi dintre clientii dumneavoastra sunt companiile multinationale. Credeti ca micile companii sau societati nu au banii necesari sa investeasca in spatiile lor de birouri, sau nu au mentalitatea formata pentru a apela la servicii de specialitate?
C.W.: Nu tine de dimensiunea companiei, nici de bugetul lor. Tine mai mult de dorinta acelor companii de a oferi mediul potrivit pentru angajatii lor, luand in considerare o parte, sau cat mai multe din trendurile descrise mai sus. Bugetul conteaza in acest caz, insa nu trebuie sa fie foarte mare pentru ca scopul sa fie atins. Astazi avem aproximativ 1400 de clienti in Romania. In fiecare an primim aproximativ 1000 de comenzi, in medie de 15.000-16.000 de euro, dar o mare parte dintre ele sunt comenzi de 5000 de euro sau mai putin.
De obicei, antreprenorii micilor afaceri sunt deschisi spre noi idei. Majoritatea dintre ei si-au creat propria afacere venind cu o noua afacere pe piata. Atata doar ca atentia lor se indreapta spre alte probleme/investitii decat spre ceea ce inseamna spatiul lor de birouri. Micile intreprinderi se centreaza asupra metodelor de fabricare; noile companii de servicii se concentreaza asupra articolelor tehnologice si a pregatirii angajatilor. Odata stabilizate din punct de vedere financiar se vor gandi si la mediul in care lucreaza si atunci este momentul cand putem colabora.

R.: Cat de greu este sa gasiti intotdeauna solutii creative?Ce ne puteti spune despe echipa creativa de la COS?
C.W.: Pentru a gasi solutii creative este nevoie sa le oferim angajatilor posibilitatea de a se exprima si astfel sa le dai increderea ca ceea ce creeaza este relevant. Compania noastra are sapte designeri in Bucuresti care se intalnesc de multe ori in sedinte creative. Apoi mai sunt instrumentele, de cele mai multe ori tehnologice, pe care trebuie sa le oferim.
A avea incredere in angajatii tai, a le oferi libertatea de a-si prezenta toate ideile, asigurandu-le instrumentele potrivite pentru comunicare, colaborare si prezentare precum Media: scape creat de Steelcase, a le permite explorarea solutiilor prin internet si prin participare la targuri, a le oferi spatii la locul de munca pentru a avea intimitate si un mediu linistit, toate au contribuit la intensificarea creativitatii in compania noastra.

R.: Atunci cand intrati pentru prima data intr-un spatiu de birouri, ce va transmite acel spatiu? Care este prima dumneavostra reactie?
C.W.: Atunci cand intru pentru prima data intr-un birou incerc sa privesc potentialele provocari prin care trece acea companie: daca la intrare receptia este primitoare, daca sala de sedinte este bine echipata pentru comunicare si colaborare, daca spatiul de birouri este planificat si echipat intr-un mod eficient pentru colaborari si activitati. Exista o tendinta de a face brandul vizibil in acel spatiu sau de a fi cat mai neutru posibil? Este o dorinta sau compania nici nu s-a gandit la aceste aspecte? Ce fel de scaune folosesc? Sunt acesle scaune stricate? Compania se gandeste la binele angajatilor prin zone destinate relaxarii si distractiei, sau prin actiuni specifice? (actiuni caritabile etc.)
In mare este o analiza a potentialelor oportunitati de discutie, a modului in care spatiul poate fi imbunatatit…in cazul in care clientul este receptiv.

R.: Cum vedeti viitorul design-ului de birouri si rolul designer-ului ca si creator de solutii?
C.W.: Designerii de birouri vor avea un rol din ce in ce mai mare in decizia privind modul in care spatiile de birouri vor fi gandite si concepute. Companiile inteleg ca jobul de a crea mediul potrivit si eficient intr-un spatiu de birouri trebuie sa ii revina designerului, care dispune atat de know-how cat si de creativitate. In viitor cunostintele lor vor evolua, odata cu rolul lor.

R.: Care este obiectivul companiei COS pe termen lung? Veti deschide noi birouri in Romania?
C.W.: Ne-a luat 17 ani sa deschidem al doilea nostru show-room in Romania, dar nu ar trebui sa ne ia foarte mult sa deschidem un al treilea birou. In urma cu patru luni am angajat un reprezentant full-time in Timisoara si pentru o viitoare dezvoltare am luat deja in discutie orasul Iasi. Cresterea economica in Romania are un ritm alert asa ca dezvoltarea noastra geopolitica va avansa si ea mult mai rapid.

R.: Ne puteti oferi cateva exemple de spatii de birouri aranjate de COS care au anumite particularitati?
C.W.: Cele mai recente exemple din Transilvania sunt: Plexus Oradea, unde s-a apelat la un design eficient si contemporan si s-a acordat atentie confortului angajatilor atat in timpul orelor de lucru cat si in timpul orelor de relaxare si training.
La Siemens Cluj am amenajat un spatiu cu un design simplu si eficient. In plus avantajos in ceea ce a privit costul.
In cazul Thomsons Online Benefits am folosit conceptul bancilor pentru a permite o usoara extindere, o identitate a brandului foarte puternica prin selectia unor culori vii, incepand cu zona de intrare. Am realizat un echilibru placut prin combinarea zonelor de relaxare cu salile de sedinta formale si zone informare precum cea cu mobilier de tipul sacilor de fasole. Un element interesant a fost si amplasarea unor cosuri de nuiele pe un perete lung pentru nevoia de depozitare a lucrurilor personale.

La evenimentul care a marcat deschiderea biroului COS la Cluj-Napoca au fost prezenti: Bettina Plassmann, Managing Director Steelcase Cluj-Napoca, Niklas Hultqvist, Country Manager Interface pe Europa de Est, Antonie Glaser, Marketing Manager Interface pe Europa Centrala si de Est, Christophe Weller, Managing Partner COS.

 

Articolul a aparut in Transilvania Reporter.

Cititi si

In Iun 15, 2017 in

Recent, Steelcase ne-a acordat distinctia Platinum Partner 2017, pentru al doilea an consecutiv. Multumim clientilor si echipei COS pentru contributia valoroasa la dezvoltarea unui parteneriat de succes, care a facut din nou posibila aceasta recunoastere.

Mai mult Distribuiti

In Apr 21, 2017 in

“Peisajul de lucru trebuie sa fie unul care sa stimuleze, nu sa ingradesca. Aceasta abordare nu mai este una ideala si nu mai face parte din concepte rezervate viitorului, este un factor prezent si critic si il observam in cerintele companiilor care inca reactioneaza la dinamica actuala si ar trebui sa anticipeze si sa fie deschisi sa pregateasca mediul de lucru pentru viitor”, a mai spus Arh. Andrei Angelescu.

Mai mult Distribuiti